fredag den 4. januar 2013

tekstilforløb 1, strik et pandebånd



I forhold til tekstilforløbet, har jeg været meget på bar bund..  :) Jeg er ikke en ørn til håndarbejde, overhoved, - og symaskinen - tja, det er på bruger niveau.
Derfor har jeg valgt at udfordre mig selv, og gik i gang med at strikke. Jeg har gennem forløbet fået hjælp af min mor, som har sørget for at guide mig igennem. 

Jeg har valgt at bruge 9 mm. strikkepinde - da jeg syntes at jo større, desto lettere. derudover er de hægtet sammen så det hele var lidt lettere at holde styr på. Garnet jeg har brugt er sort uld, og jeg har brugt 50g. 




 Jeg har ikke brugt nogen former for skabelon, men jeg startede op med 10 masker - som virkede til at være en passende størrelse. 


Pandebåndet har jeg pyntet med perler som jeg har syet på i hånden. Da det jo skal bruges her i den kolde tid valgte jeg - efter evne - at sætte perlerne så de danner et snefnug.. :)







Det færdige, og flotte resultat:
 
Det lykkes - og første nørkle projekt er veloverstået.. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar