lørdag den 5. januar 2013

Hjemmelavet fuglemad i plastikkopper :)

Endnu en blog til de flyske - denne gang i fuglenes tegn bliver der fokuseret på det miljømæssige - nemlig fuglefodring. - jeg har valgt dette projekt da det er super nemt for borgere i alle aldre at være med på. Det er nemt, og hyggeligt, og lige til:

Det der skal bruges er:
Adgang til kogeplade
1 pakke palmin/svinefedt
havregryn
nødder
1 pose fugleblandning





Start med at smelt plaminen/ svindefedtet

Derefter hældes der havregryn, nødder og fugleblaning i. Det skal være lidt grovt at røre i.

Når alt er hældt i - skal de have lov at stå til det har kølet lidt af - mellem tiden kan du/ i gå i gang med beholderne til fodret.

Her skal der bruges: 
plastik kopper
tyk snor ( brug gerne murer snor)
tandstikker
en syl












Der prikkes hul i koppernes bund, snoren stikkes i og tandstikken bindes i en lykke - så snoren sidder fast:







Nå kopperne er klar hældes det afkølede fodrer op i, og sættes et kold sted så fodrer størkner og sidder godt fast.













Jeg har valgt røde plastik kopper - da de ville være rigtigt fint at pynte sit juletræ med. :)
Jeg har genbrugt træet, og har placeret det uden for mit køkkenvindue - Så kan jeg rigtig følge med i, hvilke fugle der benytter sig af mit hjemmelavet fodrer. :)









1 kommentar:

  1. Genial måde at genbruge sit gamle juletræ :-)
    Jeg er sikker på at fuglene hundrede gange hellere vil spise din blanding frem for den færdigkøbte.

    Brian

    SvarSlet