mandag den 10. december 2012

Om at miste troen lidt på dyr!!

Jeg er efterhånden begyndt at miste lidt troen på, om der overhoved findes dyr på min biotop?
- og nu skal jeg fortælle hvorfor; Alle der følger lidt med her på bloggen ved at jeg flere gange har forsøgt at finde frem til småkravl via plantede naturbo - i form af en træstub og en sten. Her er det endnu ikke lykkes mig at finde småkravl der har valgt at besætte enten stenen eller stubben. Herefter lavede jeg kartoffelfælder - og nu vil jeg vise jer, visuelt, hvordan det gik.

Med troen på at mit "projekt kartoffelfælde" var en succes, gik jeg igang....
 Jeg lavede store flotte bagekartofler om til fælder
 Her lagde fælderne ud på biotopen, og hentede stille hjem 5 dage senere..

Meget spændt, eftersom de ikke ser super indbydende ud mere... :)

Da jeg åbnede dem, var det dette syn jeg mødte....


INGENTING - hverken det ene eller andet..







Derfor er jeg nu begyndt at tro, at de eneste dyr der befinder sig på min biotop, og fuglene der i nu og næ prøver at finde mad, og hunde som bliver luftet.... suk suk..

3 kommentarer:

  1. Hejsa Anne

    Det er fint at du er så i hærdig - det er nok svært at få resultater med kartoffelfælder i frostvejr.

    Overvej nu hvor vi har plusgrader at indsamle nogle skovlfulde jord (kom gerne lidt i dybden) og tage dem med ind i varmen, spred dem ud på nogle aviser... mon ikke du får øje på noget liv?! Brug gerne en lup /forstørrelsesglas.

    God fornøjelse!

    Ida

    SvarSlet
  2. PS: Kunne du ikke gøre det muligt for os at følge din blog?

    Du skal tilføje en widget til din blog, så det kan lade sig gøre – se her hvordan du sætter din blog op så andre kan følge den?
    http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=en&answer=141483&ctx=cb&src=cb&cbid=qrd4ixicpd28&cbrank=0
    (kopier linket ind i din browser / dit søge program)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ida..
      Dejligt med lidt respons.. :)

      Jeg har prøvet at sætte den op, og har faktisk måtte søge hjælp fra både Helen (lærer) og Brian (medstuderende) og de sagde begge to at min blog var sat op til at man kunne følge den.. Jeg forsøger lige igen, og håber på det bedste.. :)

      Slet