onsdag den 18. september 2013

Ler opgave part II

Igen er det tid til at kaste sig over et mindre projekt med ler.
 
Næste opgave er inspireret af min lillebror Andreas. Min familie er Ase troende og der bliver praktiseret en del "viking" hos os!
Vi er tilkoblet Vikinge lauget "Bork Vikingehavn" og lever i perioder som en del af museet.
 
Vi har hver især vores runer, og da min lillebror skulle yngles (I stedet for konfirrmation) var det min opgave at binde nogle runer til ære for min bror.
 
Koppen jeg har lavet er en almindelig drikkekop, og jeg har brugt pølseteknikken til udformingen




Jeg har brugt:
Mine hænder
Ler
Ler opløst i vand
 
 
Efter jeg har opbygget koppen med pølseteknikken har jeg brugt ler der er opløst i vand for at glatte den ud. Det er vigtigt at koppen ikke bliver perfekt, - men at man netop kan se at det er et håndværk der er fremstillet med hjertet.

Her ses den færdige kom med Andreas' binderune

 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar